×
Umów wizytę

Wypełnij formularz i umów się na wizytę. Skontaktujemy się z Tobą z propozycją terminu dopasowanym do Twoich potrzeb.

Zachęcamy do umówienia wizyty telefonicznie 22 610 77 77.

    Wymiana rozrządu Warszawa Grochów – kiedy wymienić?

    czas czytania: 4 min


    Osiągnięcie optymalnych osiągów przez współczesne samochody jest niemożliwe bez prawidłowego ustawienia i stanu układu rozrządu. To właśnie rozrząd odpowiada za synchronizację zaworów z wałem korbowym. Nawet drobne zaniedbania, opóźniona wymiana rozrządu (paska, rolek, napinaczy, uszczelek) lub pominięcie wymiany pompy wody mogą zakończyć się poważną awarią silnika.

    Wymiana rozrządu krok po kroku – Fachowa obsługa na Grochowie:

    Rozrząd – Co to jest i czym jest napędzany?

    W silniku rozrząd odpowiada za synchronizację tłoków z zaworami, dlatego uszkodzenie paska może spowodować sytuację, w której tłok uderzy w otwarty zawór i zniszczy silnik. Wymiana paska rozrządu oraz wymiana pompy wody są niezbędnymi czynnościami. Rozrząd może być napędzany przy użyciu paska lub łańcucha. Choć drugie rozwiązanie jest uważane za trwalsze, a jego żywotność jest dłuższa niż paska, nadal jest ono ograniczone. Wymiana łańcucha rozrządu zależy od jego stanu, a dokładniej od jego długości – jeśli się rozciągnie, możemy słyszeć stukający dźwięk z przodu silnika podczas dodawania gazu. W takim przypadku konieczna jest wymiana łańcucha rozrządu, a być może także kół zębatych rozrządu. Paski rozrządu są popularniejsze, ponieważ są tańsze, chociaż mniej trwałe. Wymiana paska rozrządu to obowiązkowe działanie serwisowe.

    Wymiana paska rozrządu i pompy wody – Profilaktyka i naprawa rozrządu Warszawa

    Jeśli nadszedł czas na wymianę paska rozrządu, nie powinniśmy próbować tego robić samodzielnie. To zadanie dla wykwalifikowanego warsztatu samochodowego Warszawa Grochów, który posiada odpowiednią wiedzę i sprzęt, w tym blokady rozrządu. Nie traktujmy też sugestii mechanika dotyczących konieczności wymiany towarzyszących akcesoriów jako próby naciągnięcia nas na koszty. Rozrząd to nie tylko pasek, ale również napinacz i rolki prowadzące. Jeśli pasek rozrządu napędza pompę wody, to również pompa wymaga wymiany. Dobry mechanik powinien nas o tym poinformować. Bardzo istotne jest odpowiednie napięcie paska po jego wymianie. Zbyt luźny lub zbyt napięty pasek będzie się szybciej zużywał, a jeśli polegamy tylko na przebiegu, możemy łatwo przeoczyć odpowiedni moment na jego wymianę. Wymiana pompy wody, która odpowiada za skuteczne chłodzenie silnika, może również przedłużyć żywotność silnika.

    Wybór części podczas wymiany rozrządu – bezpieczeństwo i niezawodność

    Podczas wymiany kompletnego rozrządu należy korzystać z nowych części. Najlepsze są części renomowanych producentów zakupione w Autoryzowanych Stacjach Obsługi (ASO), ale akceptowalne jest również stosowanie wysokiej jakości zamienników. Inwestycja w dobre części podczas wymiany paska rozrządu przyniesie nam dłuższy okres eksploatacji i mniejsze ryzyko awarii. Wybór części podczas wymiany pompy wody rządzi się tymi samymi zasadami.

    Ważność wymiany paska rozrządu i pompy wody – Cena wymiany rozrządu Grochów

    Warto poinformować każdego użytkownika samochodu, że zainwestowane pieniądze w wymianę paska rozrządu i pompy wody pozwolą uniknąć kosztownych awarii.

    Co się może stać, jeśli nie wymienimy paska rozrządu w terminie

    1. Uszkodzenia wynikające z nieterminowej wymiany paska rozrządu: Głównym zagrożeniem związanym z brakiem wymiany paska rozrządu jest utrata synchronizacji między tłokami a zaworami. Jeżeli pasek zostanie zbyt mocno naciągnięty lub zbyt luźno zamontowany, może dojść do utraty synchronizacji, co prowadzi do nieprawidłowego działania silnika. Może to objawiać się szarpnięciami, nieprawidłowym działaniem lub nawet zatrzymaniem silnika. W takim przypadku konieczna będzie interwencja mechanika w celu naprawy i ponownego ustawienia rozrządu.
    2. Urwany pasek rozrządu spowodował uszkodzenia tłoków w cylindrach, silnik wymaga wymiany lub generalnego remontu: Najgorszym scenariuszem, który może wystąpić w przypadku nieterminowej wymiany paska rozrządu, jest jego zerwanie podczas jazdy. Urwany pasek nie napędza już rozrządu, co prowadzi do utraty synchronizacji między tłokami a zaworami. W rezultacie tłoki mogą uderzać w otwarte zawory, co powoduje poważne uszkodzenia silnika. W takiej sytuacji konieczna może być wymiana całego silnika lub przeprowadzenie kosztownego generalnego remontu.
    3. Blok silnika pękł, kolejne uszkodzenie spowodowane brakiem wymiany paska rozrządu: Skrajnym przypadkiem zaniedbania wymiany paska rozrządu jest pęknięcie bloku silnika. Gwałtowne uderzenie tłoku w otwarty zawór może spowodować uszkodzenie strukturalne bloku, co oznacza konieczność jego wymiany. Naprawa takiego uszkodzenia jest kosztowna i czasochłonna, często przekraczająca wartość samochodu.
    To top