Jeśli chcesz dowiedzieć się ile kosztuje serwis klimatyzacji samochodowej w 2025 w Warszawie trafiłeś w odpowiednie miejsce. W naszym artykule dowiesz się m.in. ile kosztuje 100 gram nowego czynnika (hfo1234yf), co wchodzi w skład serwisu klimatyzacji i jak często należy serwisować klimatyzację.
Spis treści
Ile kosztuje serwis klimatyzacji?
Cena serwisu klimatyzacji samochodowej w Warszawie wynosi ok 300zł. Do ceny serwisu dolicza się ilość zużytego czynnika klimatyzacji.
Kalkulator Kosztów Serwisu Klimatyzacji
(Jeśli nie trzeba było uzupełniać czynnika, płacisz tylko cenę bazową)
Zarezerwuj wizytęObjaśnienia
Ten kalkulator pozwala oszacować koszt serwisu klimatyzacji samochodowej na podstawie ilości czynnika chłodniczego oraz jego rodzaju.
Ilość czynnika
Użyj suwaka, aby wybrać ilość czynnika chłodniczego w gramach. Przeważnie układ klimatyzacji zawiera około 500g czynnika.
Rodzaj czynnika
- R134a: 20 zł za 100g. Do 2016 roku.
- HFO1234yf: 100 zł za 100g. Od 2016 roku.
Wynik
Całkowity koszt serwisu jest sumą ceny bazowej i kosztu czynnika oraz usług dodatkowych.
Ile kosztuje 100g nowego czynnika klimatyzacji?
Potocznie zwany ,,nowym czynnikiem”HFO1234YF stosowany od 2016r. w samochodach spalinowych oraz wielu hybrydowych 100 gram kosztuje 100zł.
Ile kosztuje 100g starego czynnika klimatyzacji?
,,Stary” dobrze znany czynnik R134A 100 gram czynnika kosztuje 20zł
Cena zależy od ilości zużytego czynnika. Jeśli podczas serwisu wpuścimy do układu tyle czynnika co odzyskaliśmy w obydwu przypadkach usługa kosztuje 350zł.
Ile dokładnie zapłacę za serwis klimatyzacji?
Cena serwisu klimatyzacji (potocznie zwanego napełnieniem) jest uzależniona od pojemności układu oraz tego ile czynnika zostanie zużyte. Dokładną cenę do zapłaty poznamy po usłudze, ponieważ nie wiemy ile dokładnie czynnika znajduje się w układzie przed serwisem. Maszyna do obsługi klimatyzacji zważy ilość odciągniętego czynnika i uzupełni go odpowiednią ilością. W optymistycznym wariancie, jeśli np. klimatyzacja działa i przeprowadzamy zwykły rutynowy serwis zapłacisz tylko cenę bazową czyli 300zł niezależnie od rodzaju czynnika choć to nie jest do końca pewne, ponieważ zawsze mogą być niewielkie ubytki w działającej klimatyzacji. Jeśli klimatyzacja działa, ale troszkę słabiej i np. słychać syczenie wtedy sugeruje to pewne niedobory czynnika w układzie. Wtedy zalecamy wykonanie dodatkowego testu szczelności.
Podsumowując trzeba być gotowym na akceptacje pewnych widełek cenowych.
Przykładowo:
- Serwis klimatyzacji + 500g czynnika r134A= 450zł
- Serwis klimatyzacji + 500g czynnika hfo1234yf= 850zł
Jakiego rodzaju mam czynnik w samochodzie?
W układach klimatyzacji w samochodach spalinowych i niektórych hybrydowych przeważnie występują dwa rodzaje czynnika. Są to:
- r134a- czynnik stosowany do 2016 i niektórych modeli z 2017r.
- hfo1234yf- tzw. nowy czynnik stosowany od 2016r.
Gdzie znajdę informację jaki czynnik jest w moim samochodzie? Przeważnie pod pokrywą silnika znajduje się naklejka z informacją o rodzaju czynnika oraz ilości jego napełnienia. Uwaga! W niektórych przypadkach takiej naklejki nie znajdziesz, natomiast informacje o czynniku będą posiadać serwisanci dysponujący dokumentacją techniczną.
Co obejmuje serwis klimatyzacji?
Serwis klimatyzacji obejmuje szereg podstawowych czynności konserwacyjnych oraz diagnostycznych mających na celu ustalić w jakim stanie jest nasz układ. Jeśli klimatyzacja nie działa, można powiedzieć, że jest taką przepustką do dalszej diagnostyki jeśli problem jest bardziej zaawansowany. W przypadku gdy np. chcemy sprawdzić układ pod kątem elektrycznym lub sprawności sprężarki, musimy mieć pewność, że jest napełniony oraz mieć informację ile czynnika znajdowało się wcześniej.
Co wchodzi w skład serwisu klimatyzacji:
- Kontrolę ciśnień w układzie
- Regenerację czynnika z pojazdu
- Wykonanie próżni w celu odessania wilgoci z układu
- Podstawową kontrolę szczelności przez maszynę
- Napełnienie układu odpowiednią ilością oleju
- Napełnienie układu czynnikiem chłodzącym
- Organoleptyczną kontrolę układu
Jakie są koszty dodatkowe?
Kosztem dodatkowym może być dezynfekcja klimatyzacji, która jest wykonywana dwoma metodami. Są to:
- ozonowanie układu wentylacji 100zł


- dezynfekcja preparatem biobójczym 150zł (metoda znacznie skuteczniejsza)
W przypadku wyboru dezynfekcji preparatem biobójczym ozonowanie jest bezpłatne.
W obu przypadkach zaleca się wymienić filtr kabiny.
Czasem zdarza się, że po wykonaniu usługi brzydki zapach powraca i już w cenie powtarzamy dezynfekcję.
Kolejnym kosztem dodatkowym jest azotowy test szczelności klimatyzacji, który kosztuje 150zł.
Czym jest test szczelności?
W wielu przypadkach zdarza się, że podczas eksploatacji samochodu doszło do uszkodzeń mechanicznych, które spowodowały rozszczelnienie układu i czynnik zaczął wyciekać. Aby dowiedzieć się gdzie znajduje się usterka wykonujemy test szczelności. Po jego wykonaniu możemy określić sposób naprawy oraz wycenić ją indywidualnie.
Istnieją dwie metody testu szczelności:
- wypełnienie kontrastem- usługa polegająca na rutynowym serwisie klimatyzacji z dodatkiem oleju koloryzującego. Dzięki jego właściwościom podczas pracy klimatyzacji, przy użyciu specjalnej lampy UV jesteśmy w stanie zlokalizować miejsce wycieku. Ta metoda jest w cenie serwisu.
- azotowy test szczelności- polega na wypełnieniu układu mieszaniną azotu z wodorem, następnie sprawdzamy detektorem wycieków każdy element układu klimatyzacji. Koszt testu azotowego wynosi 150zł.
Ile kosztuje wymiana filtra kabiny?
Wymiana filtra (wraz z materiałem) kosztuje od 100zł do 250zł. Cena zależy od rodzaju samochodu i stopnia skomplikowania jego demontażu oraz montażu. Czasem filtr znajduje się pod pokrywą silnika, a jego wymiana zajmuje kilka minut(zaskakujące,że wtedy najczęściej jest czysty), czasem pod schowkiem pasażera i np. trzeba zdemontować schowek, aby go wymienić. W niektórych przypadkach należy zdemontować pedał przyspieszenia żeby znaleźć go pod deską rozdzielczą, a w rzadkich przypadkach rozebrać schowek wzmocnienia, elementy z tworzyw sztucznych i odłączyć komputer sterujący elektroniką wnętrza. Co jest bardziej czasochłonne.
Filtr kabinowy przeciwpyłkowy zatrzymuje nieczystości dostające się do kabiny
Jak często należy serwisować układ klimatyzacji?
W układzie klimatyzacji powinna nieustannie pracować odpowiednia ilość czynnika. Układ klimatyzacji nie jest idealnie hermetyczny i w związku z tym zdarzają się niedobory czynnika oraz wilgoć przedostająca się do układu. Aby wydłużyć okres eksploatacji klimatyzacji zaleca się przeprowadzić serwis raz w roku. Dzięki temu można zapobiec większym awariom podzespołów tj. zatarty kompresor klimatyzacji, wskutek awarii którego należy zapobiegawczo wymienić lub wypłukać inne elementy klimatyzacji.
Podsumowanie kosztów
Stworzyliśmy specjalny kalkulator, który obliczy za Ciebie zakres cenowy na jaki powinieneś się przygotować chcąc wykonać serwis klimatyzacji. Możesz sprawdzić klikając TUTAJ. i umówić wizytę. System gwarantuje pewność terminu pobierając zadatek rezerwacyjny który będzie odliczony od finalnej ceny usługi.